Dziki stawiają na innowacje

Dziki stawiają na innowacje

02/07/2019


Klub koszykarski Dziki Warszawa obrał nowy strategiczny kierunek rozwoju - poprzez wykorzystanie najnowszych dostępnych na świecie technologii, Dziki mają stać się najbardziej innowacyjnym klubem sportowym w Polsce. Do kadry zarządzającej klubu w charakterze Doradcy Zarządu ds. Innowacji dołączył Ryan McCumber.

Ryan McCumber jest założycielem działającej na całym świecie firmy doradczej SportsTech.ai oraz inwestorem w przedsięwzięcia z pogranicza sportu i technologii. Współpraca ze SportsTech.ai umożliwi Dzikom dostęp do najnowszych technologii, których zastosowanie będzie istotnym elementem walki o awans do 1 ligi i przyczyni się zarówno do podniesienia poziomu sportowego zespołu, jak i wzmocnienia więzi z fanami i uatrakcyjnienia meczów Dzików.

Pierwszymi partnerami będą specjalizujący się w analizie danych grecki Statathlon, dostawca platformy komunikacyjnej i streamingowej dla klubów sportowych Stadeum Sports Ltd. oraz australijski Benchvote, dostarczający rozwiązania w zakresie zwiększania zaangażowania fanów.

Jak mówi Ryan McCumber, “Jesteśmy świadkami przełomu, który odbywa się na styku nowoczesnych technologii i sportu. Kluby i organizacje, które skorzystają z nich jako pierwsze, uzyskają konkurencyjną przewagę w walce o widzów, sponsorów i najbardziej utalentowanych zawodników. Koszykówka jest jedną z najbardziej popularnych dyscyplin sportowych na świecie, stąd też szeroko rozumiane innowacje są ważnym jej elementem. Ale nie trzeba być Golden State Warriors czy Philadelphia 76ers, by z nich korzystać. Wierzę, że poprzez inwestycję w innowacje uda nam się podnieść poziom sportowy i organizacyjny Dzików, a pozyskane w tym procesie technologie i doświadczenia zostaną zaadaptowane przez inne polskie i europejskie kluby, być może nie tylko ze środowiska koszykarskiego. Z drugiej strony, to doskonała okazja dla klientów SportsTech.ai by wejść na rynek europejski lub koszykarski. Trend jest widoczny gołym okiem - dopiero co poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych ogłosiły La Liga i Johan Cruyff Arena w Amsterdamie. Dziki to oczywiście nie La Liga, czy Ajax, ale to otwarty na innowacje i nowoczesne rozwiązania klub, który gotów jest dać naszym klientom możliwość przetestowania ich technologii w mniejszej i kontrolowanej skali. W SportsTech.ai uważamy, że praca z managementem klubu otwartym na wdrażanie takich rozwiązań by pomóc swojemu zespołowi, to olbrzymia szansa. W tym kontekście, Dziki są dla nas projektem idealnym. Na początek dobraliśmy trzech partnerów technologicznych, w kolejce czekają kolejni. Wkrótce też więcej informacji związanych z działaniem SportsTech.ai.”

“Innowacja w Dzikach rozumiana jest bardzo szeroko”, dodaje Michał Szolc - Prezes Zarządu Dzików Warszawa. “Od oczywistych dziedzin, takich jak przygotowanie motoryczne zawodników, zapobieganie kontuzjom i nowoczesną suplementację, przez przygotowanie taktyczne i zarządzanie zespołem podczas meczu, aż po bardzo pojemną dziedzinę komunikacji z fanami i tzw. “fan experience”. W pierwszej kolejności zaczynamy współpracę z greckim startupem Statathlon, który specjalizuje się w predyktywnej analizie danych statystycznych i ma już na swoim koncie projekty realizowane dla CSKA Moskwa, Żalgirisu Kowno czy Bayeru Leverkusen. W tym sezonie analizy wykonywane przez specjalistów ze Statathlon pozwolą Dzikom przygotować się do rozgrywek w fazie play-off. Uruchamiamy również naszą aplikację i stronę klubową, przygotowane na platformie Stadeum. Dzięki temu w komunikacji z fanami będziemy mogli korzystać z takich technologii jak geofencing, czy beacony. To dopiero początek, a lista obszarów, w których będziemy innowacyjni jest bardzo długa. Mam również nadzieję, że Dziki staną się oknem na świat dla polskich startupów z obszaru sportu. Nie ma powodu, dla którego interesujące pomysły od polskich innowatorów nie miałyby dzięki Dzikom znaleźć finansowania i być wdrażane zagranicą.”

Dziki Warszawa to klub, który na sportowej mapie stolicy pojawił się zaledwie 1,5 roku temu. W połowie ubiegłego sezonu na czele zespołu seniorskiego stanął znany fanom basketu były trener ekstraklasowej Legii - Piotr Bakun. Aktualnie Dziki zajmują 5 pozycję w tabeli grupy B 2 Ligi PZKosz i walczą o awans do 1 ligi.

O SportsTech.ai:  www.sportstech.ai

SportsTech.ai zostało założone przez Ryana McCumbera w styczniu 2018 roku jako światowa sieć skupiająca konsultantów z sektora nowoczesnych technologii sportowych, koncentrujących się na obszarach tzw. “fan experience”, sztucznej inteligencji, technologii immersyjnych oraz planowania rozgrywek. Celem SportsTech.ai jest wsparcie organizacji sportowych w identyfikacji nowoczesnych technologii oraz doradztwo startupom z tego sektora w procesie rozszerzania swojej działalności na rynki światowe.  

O Statathlon: https://statathlon.com  

Statathlon Ltd to firma zajmująca się analizą danych sportowych. Narzędzia Statathlon łączą dwa główne źródła danych (bio-sportowe i statystyczne) z trzecim (psychometrycznym), analizują je i wyciągają cenne wnioski dla zespołu i jego graczy, które są następnie wykorzystywane przez management klubu w celu rozwijania talentów, zarządzania zespołem, zapobiegania urazom i zwiększania zaangażowania fanów.

Statathlon ma siedzibę w Grecji (Ateny) oraz filię w Wielkiej Brytanii (Londyn), gdzie jest także częścią London Sport's Sport Tech Hub. Statathlon został uznany za jeden z 15 czołowych europejskich startupów w dziedzinie analizy sportowej (KPMG, 05/2018).

O Stadeum Sports: www.stadeumsports.com  

Misją Stadeum Sports jest wspieranie zespołów sportowych w rozwijaniu zaangażowania fanów dzięki wielofunkcyjnym i wydajnym aplikacjom wykorzystującym technologie mobilne i media społecznościowe. Stadeum Sports odkrywa na nowo sposób, w jaki zespoły sportowe mogą łączyć się z globalną publicznością, dając fanom bezprecedensowy dostęp do akcji, zabierając ich na boisko i do szatni, zapraszając ich do bezpośredniej interakcji z ulubioną drużyną i sponsorami.

O Benchvote: www.benchvote.com

Benchvote to platforma do angażowania fanów i tworzenia kampanii marketingowych. Została zaprojektowana, aby pomóc drużynom sportowym, ligom i sponsorom zaangażować swoich fanów. Benchvote zostało założone przez Adama Mussę w Sydney w Australii i współpracuje z klubami i organizacjami sportowymi na całym świecie, w tym z National Basketball League w Australii, firmą bukmacherską eSports Unikrn.